2015. április 14., kedd

Beszámoló az április 10-i Karitászos Szervezőtoborzóról

Április 10­-én nagy érdeklődés mellett sikeresen megtartottuk Pálferis Karitász önkéntes szervezőtoborzó estünket. Az eseményre több mint hatvanan regisztráltak, akik közül kb. ötvenen el is tudtak jönni a Pálferis csoportoknak helyet adó Rekettyésbe. Rövid játék és üdvözlés után szervezői csapatunkkal először prezentációban mutattuk be a Karitász eddigi tevékenységeit, jövőbeni vágyait, céljait, működési elveit és hogy mit kínálunk a csatlakozó önkénteseknek.
Az est második felében a főbb munkaterületek mentén összeálló csoportokban beszélgettünk, hogy ki miben szeretne és tud a jövőben segíteni. Egy szép, szimbolikus zárás után pedig még sokakkal sokáig beszélgettünk tovább.

A lelkes régi és új tagok segítségével a Pálferis Karitász az eddiginél szervezettebb formában, még hatékonyabban tud segíteni rászoruló testvéreinken.

Felemelő este volt - köszönjük aktivitásotokat, csillogó szemeiteket, tettvágyatokat!

Ezen az estén megalakultak az alábbi munkacsoportok:

1. Környezetvédelmi munkacsoport (Zöld Hiúzok Csoport)

- Elsősorban a Gyermek-, és ifjúsági munkacsoporttal közösen kidolgozandó környezeti nevelés program megvalósítása
- Önállóan illetve más szervezetek által szervezett környezet-, természet-, és állatvédelmi programokban való részvétel

2. Gyermek-, és ifjúsági munkacsoport (Twist Olivér Csoport)


- Gyermekotthon látogatások, közös programok szervezése a gyerekekkel (sportolás, zenélés, kézműveskedés, oktatás)
- A Környezetvédelmi munkacsoporttal közösen kidolgozandó környezeti nevelés program megvalósítása

3. Idősek-betegek-sérültek munkacsoport (Hawking Csoport)


- Idős és beteg emberek segítése, látogatása, hospice, gyászfelkészítés, gyászfeldolgozás

- Látás-, hallás- vagy mozgássérült emberek, értelmi sérültek segítése, számukra programok szervezése, a hétköznapokba való bekapcsolódásuk segítése, a velük kapcsolatos társadalmi tudatosság javítása, érzékenyítés.

4. Hajléktalanság, mély-szegénység munkacsoport

- Hajléktalanoknak, mély-szegénységben élőknek segítségnyújtás, azzal a távlati céllal, hogy segítsünk nekik kiemelkedni jelenlegi körülményeik közül.

- Partnerszervezetünk, a Budapest Bike Maffia programjain keresztül a hajléktalanság témájával, problémáival való megismerkedés, felkészülés saját karitászos akciók szervezésére.

5. Stratégiai munkacsoport


- Stratégia, tervezés, koncepcionális kérdések, pályázatok, fejlesztési irányok, kapcsolódások más szervezetekkel

6. Kommunikációs munkacsoport
- Jól átlátható információs rendszer kialakítása, a csoportok közötti folyamatos kommunikáció biztosítása, a munkacsoportok vezetőinek kommunikációs munkájának segítése

- Karitász honlap, Facebook, levelező-, naptárrendszer feltöltése, kezelése, interjúk, cikkek írása, partnerekkel kommunikációs folyamatok indítása, lebonyolítása, lezárása.

Több konkrét ötlet is megfogalmazódott, amiket már a munkacsoportok fognak feldolgozni. A következő hetekben több találkozó is lesz, illetve elektronikus formában is elindult a közös munka.

Folyamatosan be lehet azonban kapcsolódni, továbbra is sok szeretettel várjuk a szervezni, segíteni vágyókat. Kérjük, hogy ha te is kipróbálnád magad karitászos szervezőként, és szeretnél több információt arról, hogy mik az éppen aktuális feladatok, események, illetve szívesen csatlakoznál valamelyik csoporthoz, jelezd ezt a karitasz@palferi.hu címen. Keresni fogunk!

Továbbá figyeld a honlapot, és a Karitász Facebook oldalát is:
https://www.facebook.com/groups/470927146318877/

Ha az elmúlt hetekben megkerestél minket, és érdeklődtél a bekapcsolódás alternatív lehetőségeiről, mert nem tudtál részt venni a toborzón, hamarosan újra keresni fogunk, hogy egyeztessünk.

A munkacsoportok beindulása mellett a következő szervezeti szintű változások, fejlesztések vannak folyamatban:
- vidékiek bekapcsolódási és/vagy önszerveződési lehetőségei;
- önkéntesközvetítő rendszer;
- következő szervezeti szintű találkozó szervezése (benne: szervezetfejlesztés, közösségépítés, csoportok feladatai, „betanítás” és kötetlen részek) – időpont: 2015. május 11., hétfő este (részletek hamarosan);

- Karitász 2. szülinap megszervezése – időpont: 2015. június 14., vasárnap (részletek hamarosan);
- az új tagoktól származó ötletek, kezdeményezések feldolgozása, beépítése, megvalósítása;
- „betanító anyagok”, good practice összegyűjtése, megosztása.

Ezeken a feladatokon szintén régi és új szervezők dolgoznak majd karöltve... :)

Várunk Téged is: a Pálferis Karitász Szervezőcsapata.

ALBUM >>>