2015. december 22., kedd

Angyalruhát öltött a Parajdi Sóbánya | Beszámoló

Cipős doboz gyűjtés és Angyalváró ünnepség Parajdon Böjte Csaba gyermekeinek

December 18-án, pénteken a korai reggeli órákban autóbusszal célba vettük Erdélyt, azon belül is Parajd városát. Útba ejtettük Miskolc városát, ahol az egyetemen még vettünk fel, az ott összegyűlt ajándékokat. Több óra utazás jó hangulatban telt, játékkal és sok-sok nevetéssel. Esti érkezésünk alkalmával, a helybéliek finom vacsorával és forró szeretettel vártak minket. Vacsora során megismerkedtünk a házigazdákkal, és kicsit egymással is.
Három szervezet; a Magyar Cserkészszövetség, a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom és a Pálferi Karitász közös adventi akciót hirdetett, aminek keretén belül jótékonysági cipős doboz, illetve tartós élelmiszert gyűjtött a Dévai Szent Ferenc Alapítvány gyermekei részére.

Ezt követően becsomagoltuk azon ajándékokat, amik még nem voltak összekészítve, majd elfoglaltuk szálláshelyeinket. Másnap, megreggeliztünk, majd elindultunk küldetésünk helyszínére, a Sóbányába. Mikor megérkeztünk, nagy gyermeksereg és hangorkán fogadott minket. Kerestünk helyet kézműves foglalkozásaink részére, amit egy nagyon pompás helyen meg is találtunk. Időben voltunk, így beszálltunk a pakolásba, a helyszín elrendezésének apróbb munkálataiba. Aztán elkezdődtek a kézműves tevékenységek, a labdajátékok, azon programok, amikkel mi járultunk hozzá a napi eseménysorozathoz. Többek között lehetett képeslapot készíteni tea filterek segítségével, kitűzőt gyártani, vagy épp süteményformák segítségével karácsonyfadíszt készíteni.

Ez idő alatt a színpadon kulturális program vette kezdetét. A házigazda, Kovács Ágnes köszöntötte az egybegyűlteket és nyújtott át díszokleveleket az elmúlt 10 évben oroszlánrészt vállalt szervezeteknek, akik ez idő alatt nagyban segítették az Angyalvárás ünnepét. Magyarország kormánya nevében Grezsa István határon átnyúló beruházások ellenőrzéséért felelős miniszteri biztos mondott köszöntőt. A színpadon fellépők teljesen lázba hozták az összegyűlt gyermekeket. Együtt énekelhettek és játszhattak a Nagyváradról érkező Libavonat zenekarral, vagy épp a meghallgathatták Palcsó Tamás egynéhány slágerét. Zárásként karizmatikus énekeket tanulhattak, dalolhattak a még ott maradtak. Közben a Mikulás járta széltében – hosszában a Sóbányát, a gyermekek nagy örömére.

Fényképezőgépemet nyakamba véve hasonlóképp tettem én is, s láttam a sok gyermek szemében a boldogságot, ragyogást. Ezen fantasztikus pillanatokról többen készítettünk felvételeket. Mindazok, akik ott voltak nagyszerű élményt élhettek meg, jól érezték magukat. Asztalainknál is több gyermekcsoport fordult meg, lelkesen készítették kisebb meglepetéseiket.

Akciónk befejeztével visszasétáltunk a helyi Kultúrotthonba, ahol igazi székely ebédet fogyasztottunk el. Beszélgettünk, sétáltunk, játszottunk, jobban megismerte egymást az utazó sereg. Vasárnap részt vettünk a helyiek szentmiséjén, és többen útra keltünk, hogy a környéket egy felfedezzük autóbusszal. Korondon tudtunk Karácsonyra vásárolni szeretteinknek, majd Tamási Áron sírjához látogattunk el, és mondtunk imát sírja felett.

Megemlékezésünk után Székelyudvarhelyre látogattunk el, ahol a karácsonyi vásár forgatagában élhettük át, hogyan várják a szent ünnepet, székely testvéreink. Itt találkoztam a magyar közmédia helyi stábjával, s ha már ott voltam rövid riportot készítettek velem a Kárpát Expressz című műsorba. Riportot követően velük vártam, hogy elkezdődjön az időrend szerinti program, a környékbeli betlehemes játékok bemutatása. Majd a megbeszélt időben visszautaztunk szállásunkra, megvacsoráztunk, köszönetet mondtunk a házigazdáknak szívélyes vendéglátásukért, vendégszeretetükért. A búcsú szavait követően sort kerítettünk egy jó hangulatú játékra ezen estén is, majd felkészítettük magunkat a hazaútra.

Nagyon szép hétvégén vagyunk túl, amiért hálás vagyok Istennek, a házigazdáknak, az út szervezőinek. Sok mindent kaptam, amit szavakban nehéz megfogalmazni. Köszönöm.

Somodi Nándi
Pálferi Karitász, önkéntes szervező

Köszönjük önkénteseinknek, akik eljöttek és segítettek: